Nouvelles: Bonjour, le forum est en mode "ARCHIVES".
Les fonctionnalités d'envoi de mp ainsi que d'écriture de messages ont étés retirées. Un nouveau forum verra le jour sous peu sous forum.helldorado.fr
 
Bienvenue, Invité. Veuillez vous connecter ou vous inscrire.
+  Les Chiens de Guerre
|-+  English Area
| |-+  Hell Dorado - Rules
| | |-+  multiple stat values on immortals cards
« sujet précédent | | sujet suivant »
Pages: [1] Envoyer ce fil Imprimer
Auteur Fil de discussion: multiple stat values on immortals cards  (Lu 3957 fois)
ewestphal
Lémure
*
Hors ligne Hors ligne

Messages: 8


Courriel
« le: Mars 05, 2009, 15:38:46 »

Hi, I am new to the game, and love the immortals' models.  The problem I have is that I do not understand why several of them have multiple stat numbers.  For example:

Cheng Xiao-Chen, when wounded has the following stats:
SPD 3/6
DEF 3/5
FTH 2/4

also, the Hybrid blade master has
SPD 5/9

could someone please explain this to me? 

Thanks,
EW
Signaler au modérateur   Journalisée
Kayle Raven
Pionniers
Grand Démon
*
Hors ligne Hors ligne

Messages: 535



WWW Courriel
« Répondre #1 le: Mars 05, 2009, 15:50:39 »

It's depend if they are fanatic or not (Light or Dark Command)
Signaler au modérateur   Journalisée
Alaster
Ambassadeur Infernal
Grand Démon
*****
Hors ligne Hors ligne

Messages: 2559


Call me "Master"


WWW
« Répondre #2 le: Mars 05, 2009, 15:57:17 »

Hi and welcome on Hell... Dorado Clin d'oeil

In facts, the second column of stats are the "bloodied" stats ; depending if the caracter is not Enlightened (before the "/") or if it is (after the "/"), but the DPT. For the DPT the stats after the dash ("/") is the Bloodthirsty value.

Sorry if the terms I used are not the "officials ones" on english version Clin d'oeil.
Signaler au modérateur   Journalisée

- Tournois de l'AJFV
- "La démocratie je l'emmerde, ici vous êtes dans ma maison. Dans la rue vous faites comme vous le sentez, chez moi vous mettez les patins ou vous restez dehors" (Geof)
ewestphal
Lémure
*
Hors ligne Hors ligne

Messages: 8


Courriel
« Répondre #3 le: Mars 05, 2009, 16:43:06 »

Thanks for the warm (pun intended) welcome to  Hell...Dorado.  @ Alaster, thanks for helping me with this, it makes more sense now, mais Je comprends un peu du Français. Mais pas assez pour balancer un chat mort autour par sa queue. La dernière phrase était une plaisanterie, Madame LaFleur serait si fière du moi.  Retournons a l'Anglais S'il-vous plait? 
(Je suis désolé pour vous soumettre à celui, mes capacités linguistiques françaises suis pathétique, je suis sûr. )
So, to make sure I have got this straight, here are Cheng's stats:

Cheng Xiao-Chen
1635
Imperial bureaucrat

Officer
Hybrid
Male
Yanluowang (Buddhist)
Mentalist
Infernalist 1/1

MVT   4/7   3/6
SHT   -   -
CBT   4   3/5
DEF   4   3/5
PR   1
LP   14   7
FTH   3   2/4
CMD   6

He moves 4 fathoms (if not wounded/bloodied) when you have more light command than dark and he moves 7 fathoms when you have more dark than light

His Combat score and Defense score when bloodied/wounded is 3 when you have more dark command and 5 when you have more light
His faith  when bloodied/wounded is 2 when you have more dark than light and 4 when you have more light than dark

Have I got this right?  Is so, this is an intriguing balancing act. 
Signaler au modérateur   Journalisée
Alaster
Ambassadeur Infernal
Grand Démon
*****
Hors ligne Hors ligne

Messages: 2559


Call me "Master"


WWW
« Répondre #4 le: Mars 05, 2009, 17:05:21 »

You are on the right way, but don't have all the truth Grimaçant

- First, you forgot the "neutral" status for the immortals : When not more dark CMD or no more light CMD, the immortals are nor  "Enlightened" and "Bloodthirsty" Clin d'oeil

So, taking your proposal and correcting it we get :

He moves 4 fathoms (if not wounded/bloodied) when you have more or equal light command than dark and he moves 7 fathoms when you have more dark than light.

His Combat score and Defense score when bloodied/wounded is 3 when you have more or equal dark command and 5 when you have more light
His faith  when bloodied/wounded is 2 when you have more or equal dark than light and 4 when you have more light than dark


That's it Souriant

... and poor cat ! Grimaçant
Signaler au modérateur   Journalisée

- Tournois de l'AJFV
- "La démocratie je l'emmerde, ici vous êtes dans ma maison. Dans la rue vous faites comme vous le sentez, chez moi vous mettez les patins ou vous restez dehors" (Geof)
ewestphal
Lémure
*
Hors ligne Hors ligne

Messages: 8


Courriel
« Répondre #5 le: Mars 05, 2009, 17:35:38 »

Merci beaucoup.  Le chat a frappé au-dessus de mes matrices, changeant des sixes en des uns.  Il l'a mérité. (Je suis désolé pour encore vous soumettre à celui, mes capacités linguistiques françaises ne se sont pas améliorés).
Signaler au modérateur   Journalisée
Alaster
Ambassadeur Infernal
Grand Démon
*****
Hors ligne Hors ligne

Messages: 2559


Call me "Master"


WWW
« Répondre #6 le: Mars 05, 2009, 17:38:19 »

Merci beaucoup.  Le chat a frappé au-dessus de mes matrices, changeant des sixes en des uns.  Il l'a mérité. (Je suis désolé pour encore vous soumettre à celui, mes capacités linguistiques françaises ne se sont pas améliorés).

I only hope that my english is better than your french Souriant
Signaler au modérateur   Journalisée

- Tournois de l'AJFV
- "La démocratie je l'emmerde, ici vous êtes dans ma maison. Dans la rue vous faites comme vous le sentez, chez moi vous mettez les patins ou vous restez dehors" (Geof)
ewestphal
Lémure
*
Hors ligne Hors ligne

Messages: 8


Courriel
« Répondre #7 le: Mars 05, 2009, 17:49:42 »

 I can assure you that it is. It certainly couldn't be any worse. Tire la langue
« Dernière édition: Mars 05, 2009, 18:05:30 par ewestphal » Signaler au modérateur   Journalisée
Pages: [1] Envoyer ce fil Imprimer 
« sujet précédent | | sujet suivant »
Aller à:  


Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session

Propulsé par MySQL Propulsé par PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 Transitionnel valide ! CSS valide !
Free SMF Theme by Tamuril. © 2008.