Nouvelles:

Bonjour, le forum est en mode "ARCHIVES".
Les fonctionnalités d'envoi de mp ainsi que d'écriture de messages ont étés retirées. Un nouveau forum verra le jour sous peu sous forum.helldorado.fr

Menu principal

Vae Soli

Démarré par Grand Damné, Juillet 17, 2009, 18:28:47 PM

« précédent - suivant »

Grand Damné

Can I use vae soli on a model that cannot receive orders (ie sonnè, mis au sol, insoumis, immobilisé)? Or is it like a generic order (ie the effect is "I just move another piece").

When I use vae soli do i have to announce the model i'm gonna move? (it matters against a ambassador!!)

Thanks!

Eusèbe

I should say yeah for both.

Vae soli is an order, and the mini receive it, so if your guy can't receive it (sonné, insoumis) so no Vae Soli (so never for a lemur)

And as the mini receive the order when you launch it, you have to say who is the target, so you know who will be moved with the soli
"Nan mais eusèbe il joue pas égaré de toute façon, il joue squamate"

Branlibu

Alaster

Eusebe says right :
Vae Soli is a "free order" so it can't affect an allie that can not receive orders.
When you lanch an order that affect a specific créature,  you have to mention it (VS is the typical exemple).
- Tournois de l'AJFV
- "La démocratie je l'emmerde, ici vous êtes dans ma maison. Dans la rue vous faites comme vous le sentez, chez moi vous mettez les patins ou vous restez dehors" (Geof)